2022. március 27., vasárnap

Nashi körte meg a többiek

 

Itt van március vége, és meg se szólaltam ebben a hónapban. Elég sok munkánk volt a házban, a ház körül,  persze orvosokhoz is jártam hol Óbudára, hol Esztergomba, semmi vész, csak unalmas. Március 25-ig úgy ahogy helyrejöttem, elkezdtem kertészkedni, mindjárt az első locsolóval hasra estem, felkelni se bírtam. Most végre összeszedtem magam annyira, hogy le tudtam menni a kertbe fényképezni. Megmutatom, hogyan tavaszodik  minálunk

Évának ígértem a sárga nárciszt az ablakom alatt. Mindössze néhány napja nyílt ki, a háta mögött a piros tulipánok jobban igyekeznek. Bimbójuk még nincs, de legalább van már szép nagy levelük.



Az udvar másik oldalán megmetszettem egy orvos mentes napon a rózsákat. Nagyon szeretném, ha ugyanezt a tövet ugyanebből a szögből fényképezve akkor is megmutathatnám, ha már  nyílnak rajta a virágok.


 

A napokban itt volt a kertész, a nagyobb illetve magasabb gyümölcsfákat jól leápolta, remélem, lesz rajtuk termés. Az itt látható Nashi körtét én metszettem még a hűvösebb időkben, mivel a körte bírja a hideget, és egyébként is elég nagy virágrügyei voltak már csaknem egy hónappal ezelőtt.  A körte örül a mostani melegebb napoknak, ezt látom rajta.

 


A jövő héten vetni fogok: kapor, petrezselyem, retek lesz a kis ágyásban, később veszek paradicsom palántákat, és május első napjaiban helyre vetem  a cukkinit.

A málnát meg se mutatom. Más években ilyenkor minden tő mellett kibújt az új hajtás, most még a tavalyi vesszőkön sincs semmi. Egy-két ványadt levélrügy mutatja, hogy ennek a két éves fajtának idén még nyár elején teremnie kellene...

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm a képet a nárciszról, és hogy nem felejtetted el feltenni.Örülök, hogy kinyílt.
    Sajnálom, hogy elestél. További javulást kívánok.
    Sok dolgotok volt és lesz a kertben, de megérte. Élvezni fogjátok a termést, ha eljön az ideje.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm az együttérzést. Legyél jól te is!

      Törlés
  2. Klári, csodállak a munkabírásodért. Orvosokhoz járással tarkított kertészkedés, hát nem semmi 👍. (sajnos én el vagyok mindennel maradva,/levert a lábamról valami vacak influenza szerű, és makacsabb, mint én! /még szerencse, hogy februárban nagyjából rendet tettem a kertben. Most várjuk az esőt, féltem a tulipánjaimat(újak😊) - betegen ugyan megöntöztem... A japánbirs kezd rózsaszínbe borulni,ez ad örömöt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rhumel, gyógyulj meg hamar! Sajnos, megjártam a tulipánokkal. Két locsolóval indultam öntözni, de valahogy kibukott alólam a lábam, elestem és jó fél órát feküdtem a sárban, mert nem bírtam fölállni. Tavaszi kertészkedésemnek így lett vége.

      Törlés
  3. Klári, szerencsére itt a kert, amiben két esés, két orvosi időpont kozott meg lehet kapaszkodni, újra éledni, miután meggyőződtünk róla, hogy nem tört csontunk (hogy lekopogjam!) Annyira reményteljes látni, hogy a növények mindennek ellenére teszik dolgukat... A japánbirs csodás, amikor virágba borul!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, sajnos, eltört a jobb csuklóm, csak annak örülhetek, hogy a legfontosabb tennivalókon túl vagyok. Az orvosi időpontok a traumatológiai jelenésekkel szaporodtak. És közbe még nem is dolgozhatom, grrrr. Majd küldök japánbirset, ha kinyílik.

      Törlés
    2. Klári, igazán sajnállak! A jobb kezed...
      Az esésben a törésen kívül attól félek legjobban, hogy nem tudok segítség nélkül felállni, és ez olyan rettenetesen kiszolgáltatott érzés... Bár a kényszerpihenőnek is vannak előnyei, de tavasszal még jobban ég bennünk a munkavágy!

      Törlés
    3. Rózsa, ha egyedül lennék, jobban kibírnám, de most szegény emberemre vár az is, ami eddig nem, és nehogy azt gondold, hogy derűs együttérzéssel zajlik minden gondoskodás. Mert közben meghallgathatom, hogy ügyetlen és felelőtlen vagyok, hogy nem bírom felmérni a képességeimet, hogy miért nem szólok, ha kell valami. Persze, ha szólok, az pont akkor lehetetlen, hogy hallgass, mert mással vagyok elfoglalva stb. Végzetes bajok lesznek a nagy semmiből.

      Törlés