2016. február 22., hétfő

Hogyan fogjunk bogarat februárban?



 A bogár nagy és ronda. Nyáron a málnabokron araszolgat, ezért is hívják bogyómászó poloskának. Télre hasadékokban húzódik meg, például bebújik az ablakkeretek alá, várja, hogy a nap jól fölmelegítse a páncélját, és meg tudjon mozdulni. Ha ilyen jótétemény az ablak lakás felőli oldalán éri, nyert ügye van.
Átmászik a függönyre, gyakorolja a futkározást, nyitogatja a vaksi szemeit, miközben a csápjával tapogatózik, talán még hőérzékelőt is hord a csápok végén, mert igen jól eltalálja, merre van melegebb. Mondjuk, a radiátor tetején, esetleg a lámpa körül, ahová nagy lendületet véve átrepül, és egy rendőrségi helikopter hangjait bocsátja ki, amíg a jó forró villanykörtére rá nem telepszik.
Elfogni leginkább a függönyön lehet. Ilyenkor még lassú, alá kell tartani egy nagy tejfölös poharat, abba belesodorjuk egy kisebb pohárral, aminek a száját lefelé tartjuk, nehogy eszébe jusson nagy helikopterzúgással szárnyra kapni és elbújni valahová.
A világító lámpatestről nehezebb leszedni. A melegtől felgyorsul a mozgása, a lábai, úgy tűnik, hosszabbak lesznek, fenyegetően kaszál velük,  az egész lénye undort kelt, amiben csak az a jó, hogy nem annyira rémes mint egy svábbogár, mert ahhoz ennyire közel menni teljesen lehetetlen volna.

A februári poloskát az ő pohárcsapdájában addig kell őrizni, amíg a ház ura elő nem kerül. Ekkor szepegve és illő tisztelettel kell megkérni, hogy vigye ki és távolítsa el a bogarat lehetőleg úgy, hogy vissza ne repüljön például a fejünkre, vagy kihasználva az ajtónyitást, újra megpróbáljon a szép tiszta ablakpárkányunkon dekkolni a következő hajtóvadászatig.  

11 megjegyzés:

  1. Én akármilyen bogarat megfogok puszta kézzel... Ezért mindig engem szoktak a családban (persze, a franciában) e célból segítségül hívni.
    Sőt, kígyót-békát is, akármilyen állatot, de CSAK ÉLVE... Ez a bátorságom határa.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, fantasztikusan bátor vagy! A kicsi békát vagy a döglött siklót én is megfogom, csak a bogarak fél centitől fölfelé, főleg ha feketék, sikítófrászt hoznak rám. Te a mezőn a haverokkal együtt már kiskorodban jól vetted az akadályt. (Csak ne higgyék a szelíd franciák, hogy minden magyar nő bogárfogó fenomén.:)

      Törlés
    2. De jó, hogy előkerültél, és a humorod a régi!
      Most meg én tűntem el. Igaz, egészen más okból, mint te!

      Törlés
    3. Andrea, nem könnyű létezni, ez a közös bajunk.

      Törlés
    4. Rózsa, ebben hasonlítunk, én is csak akkor fogom meg a bogarakat, ha élek


      de a kígyót csak akkor ha már meghaltam, mert a kígyótól halálosan rettegek

      Törlés
  2. Örülök, hogy elértem az oldal Klárikám. Nálunk is próbálkoznak, a kiteregetett ruhákat át kell mindig néznem, hogy be ne hozzam a lakásba. Megfogom én is és tovább röptetem.

    VálaszTörlés
  3. Klári ez a bogárfogás szenzációsan irodalmi :)))))nagyon tetszett
    köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin,azt gondoltam, legyen valami vicces is a komoly bosszúságok között. :)

      Törlés