2016. augusztus 22., hétfő

Úri divat az emeleten




Ezt írták egy táblára a Flórián földszintjén, ahol már vagy egy éve nem jártam, és azóta minden megváltozott. Különösen érdekes, hogy urak ízléséhez igazodnak. Régebben kimondottan retro hely volt a lakóházunkkal együtt  (de jó, hogy már nem ott lakunk).

Az emeleten megtekintettem, milyen az úri divat, hát, leértékelve 22 ezerért vesztegetik a nyári zakókat, nem valami jó szabásúak egyébként, ám kiírták azt is, hogy "új divat, itt a bambusz", alatta kisbetűkkel, hogy mit adnak bambuszból tízezerért. Talán sétapálcát?   Közelebbről szemügyre vettem a kirakatot:  bambuszingeket árulnak. Gondoltam, megnézem, milyen anyag az a bambusz anyag, elég jó viselet-e nyárra, különösen uraknak.

Közben a lépcsőkorlát mellett megállt egy erősen középkorú nő a biztonsági őr mellett, és megkérte, hogy húzza föl a blúzának a hátán a cipzárt. A szintén középkorú őr először felhúzta a szemödökét, de aztán a cipzárt is felhúzta, majd hamar elfordult. A kék pólója hátán ekkor lett olvasható a felirat: Biztonsági Szolgálat. Mit mondjak,  alig bírtam ki a jelenetet röhögés nélkül...

A Firenze Divatház - szintén az emeleten - régebbi bolt. Télikabáttól a frottírtörülközőig minden van benne, csupa EU gyártmány. Nem igazán elegáns holmik, áruk az viszont van.... Az üzlet hátsó sarkában új részleget rendeztek be: vintage lakberendezés minden mennyiségben. Például képkeretek vaskos drapp szövetből, rózsaszín művirág díszekkel cifrázva. Sok barna kerámia váza gipszből formált rózsákkal, van köztük sárga is, nem mind piros (!). Díszdobozok, terítők, szőnyegek, kicsi szekreterek, ülőkék, mindet vintázsnak becézik. Jó lenne, ha a beszállítók is, meg az áruátvevők is megismerkednének előbb a vintázzsal, ezzel az újkeletű elektikus stílussal, és finomabb ízléssel válogatnák össze  a kínálatukat. Különben nem is érdekes. Ez legyen a legnagyobb bajunk!

16 megjegyzés:

  1. Elfelejtettem beleszőni, hogy Pest felé jövet az út szélén egy férfi a gyerekét a hóna alatt szállította. A gyerek elöl üvöltött, hátul rugkapált. A fiatalember a kék cumit a szájában hozta.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Ági, ennyire tudok járni, de lesz még jobb is.

      Törlés
  3. egyszer voltam a Floriánban , pár éve, de olyan volt, mintha a múltban jártam volna :) (akkor nem tudom, milyen lehetett)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, "akkor"? Az már a trapassato remoto. :)

      Törlés
    2. "történeti régmúlt" ? sztaki szerint (sajna nem tudok olaszul)

      Törlés
    3. két évig jártam Szegeden, így én se tudok semmit, néhány kifejezés megragadt, mint ez is. Aztán előjön a történeti régmúltból.

      Törlés
    4. én is így vagyok sokmindennel :) (szavakkal is), de nem csak)
      egyébként, furcsa, de felejtések ellenére, az idegen nyelvek most szinte jobban mennek nekem,( mert kevesebb a gátlás(?)

      Törlés
  4. Klári, köszönöm a beszámolót, megyek a sárgarózsás gipszvázáért ;)
    A 80-as években elég gyakran jártam a Flóriánban, szerettem. A munkahelyemnek (utazási) irodája volt az üzletközpontban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta, néha jó nosztalgiázni. Ha arra jársz, a Bogdáni úti végállomás mellett a mőmax áruházba is benézhetsz, ott több modern lakáskiegészítőt találsz.

      Törlés
  5. biztos tudod, hogy Molnár Ferencnek van egy ilyen c. darabja , 1916-ból (jórégről) Láttam Szegeden, valamivel később :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, most, hogy mondod, bár nem az emeleten, nem is gondoltam rá a címválasztásnál.

      Törlés
  6. Nem ismerem, de élveztem a beszámolót!
    Csak azt látom, hogy ilyen árak mellett az emberek nagy többsége kínaiból és "turkálóból" öltözik, ami nekem rettentő rosszul esik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, ráfanyalodunk a kínaira, bár inkább az a nagy baj, hogy sok pénzért is gyakran bóvlit kapsz.

      Törlés