2022. január 25., kedd

árvacsáth

 


Versfüzér Tolnai Ottó előadásában. Egy részlet onnan:

 

árvacsáth

 

a bálványfára kötött hintán gubbasztottam

meg voltam győződve a szellő himbál

csak másnap vallotta be hilda hogy

ellopta nővére szaténkesztyűjét

ő volt a sellő

de én nem mertem bevallani hildának

a bálványfára kötött hintán gubbasztva

miről is álmodoztam

vannak dolgok mondta a nagyi amiket

sírba visz magával az ember

hát bizony nekem jó nagy batyum lesz

hordárral érkezem a túlvilágra is

 

 Ilyeneket ír Tolnai Ottó a nemrég megjelent Szeméremékszerek c. kötetében, egyre-másra írja ezeket a fragmenteket Szabadkáról, Palicsról, a tengeri kagylóról, régi kesztyűkről és más rongyikákról. A könyvet karácsonyra kaptam, de még olvasom esténként. Olyan, mintha a Tisza-parti füzesben időznék, mocsár- és homokszagban. Hangok is vannak, de erről máskor...

4 megjegyzés:

  1. Klári, nekem is nagyon tetszik ez a leheletfinom töredék!
    A rajz pedig, úgy nézem (de nem tudom kisilabizálni az aláírást), hogy Penovác Endre egyik akvarellje...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy neked is tetszik! Valóban, Penovác árva kutyája, a vers meg annyi mindent mond, mint egy igazi novella.

      Törlés
  2. Olyan jó karácsonyra könyveket kapni. Sokáig el lehet velük lenni és olvasgatni őket. A versek különösen jók esténként, előkészítenek az alvásra.
    Szép ez a vers. Köszönöm, hogy megismertettél vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, megtalálod a Petőfi Irodalmi Múzeum digitalizált anyagában is. A keresőbe beírható, hogy pim.dia , onnan tovább adódik, hogyan kell lépegetni Tolnai Ottóig.

      Törlés