2017. január 1., vasárnap

Ronda, de jó!




Ezt a narancsos kekszet hamarjában dobtam össze csak úgy emlékezetből. Néhány napja olvastam a neten a szilveszteri ajánlatok között.
Ahogy én csináltam, könnyű, gyors és egész jó nassolni való lett belőle.
Hozzávalók először:
22 deka cukor, 1 egész tojás, 1 evőkanál citromlé,  1 nagy narancs reszelt héja és leve, 10 deka vaj.

(A narancsot pár percig áztattam hideg vízben, aztán letöröltem papírtörlővel, és betettem a fagyasztóba jó fél órára. Félig fagyottan könnyű volt reszelni, és a citromfacsarón  kiválóan levet eresztettek a félbe vágott narancsok.)

Sikerült kikavarni az egyveleget, ezután hozzáadtam:
30 deka finomlisztet és tíz deka darált diót. Eredetileg mandulát írtak, de az nagyon drága.

Gombócokat formáltam a tésztából,  a papírral bélelt tepsiben tenyérrel lelapogattam őket.

Kb. 15 perc alatt megsültek 180 fokon, még melegen vaníliás cukrot szórtam rájuk.

6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Rózsa, majd még ügyeskedem, megéri bajlódni vele.

      Törlés
  2. Klári, ez a nyammm kategória :)
    Majd kipróbálom, csak a diót lecserélem valami másra, mert arra érzékeny vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta, sztem még a kissé pirított szezámmag is megteszi. Vagy kicsit több teljes kiőrlésű lisztet kell használni. Tönkölyt, ilyesmit.

      Törlés
  3. Klárikám nem költöznétek egy kicsit közelebb? Nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés