2020. január 9., csütörtök

Leküzdöm magamtól




Reggel alig tudok fölkelni elég hosszú ideje. Azóta, hogy egy hormontartalmú gyógyszert szedek,  reggel különösen béna vagyok. Fáj a lábam, a vállam, a fejem megint zúg, pedig azt már egész jól elmulasztottam.
Ma reggel rátaláltam valamire, ami segít leküzdeni a fájdalmas bénulást. Talán föl se ébredtem egészen. A fájó térdemet hanyattfekvésben kinyújtottam, és addig nyújtogattam a lábfej fölfelé szorításával, amíg a térdfájás el nem múlt. Még mindig félálomban voltam. Egy belső ösztönzésre a másik lábammal is megismételtem ezt a gyakorlatnak nem nevezhető nyújtást.
Mivel fájt a hátam is, összefontam a karomat és görögni kezdtem a hátamon. Erre már egészen fölébredtem.  Rájöttem, ha felhúzom a lábam, a görgés könnyebb, segítenek a bokám izmai. Innentől kezdve tudatos volt az ízületek felkészítése a nappalra.
A nyakamat már régen tornáztatom, még éberebben folytattam a szabályos nyaktornával, hogy ne zúgjon a fülem. Tényleg. Elmúlt. Vidámabb is lettem tőle, föl is tudtam kelni, sőt lábra állni egész jól.  Kipróbáltam, tudok-e lépni. Ehhez csak egy belső mosoly kellett, hiszen tudtam, hogy fogok tudni lépni, mert gondolatban és az enyhe gyakorlattal elő van készítve.
A tapasztalat arról szól, hogy nem adom át magam a fájdalomnak. Nem is tűröm. Leküzdöm, megcsinálom magam, hogy ne fájjon.


https://hu.wikipedia.org/wiki/Autog%C3%A9n_tr%C3%A9ning

7 megjegyzés:

  1. Klári, de jól teszed, hogy nem adod meg magad a fájdalomnak! Biztató.
    Vettem a sorok közötti üzenetedet is. Írjál még gyakran.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, az illusztrációnak szánt kavicskaktusz jól jön ide!

      Törlés
  2. Ezt a nyújtózó technikát én is szoktam alkalmazni, de nem reggel. Rendszerint dél fele érek oda, hogy merevedek meg, borzalmasan fájnak az izmaim. Ilyenkor elnyúlok a padlón és mindenféle irányban lassan nyújtózom, amíg csak bírom erővel, de lassan, hogy ki ne akadjon valamim. Szokott segíteni... Pedig elég sokat mozgok a műhelyben, de úgy látszik szükséges a másféle mozgás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor mondta az én kedves Édesapám, hogy "segíts magadon, az Isten is megsegít".

      Törlés
  3. hát ügyesebb vagy nálam, mert nekem sokszor órákba telik mig bádogemberségem levedlem

    VálaszTörlés
  4. Irhatnál ide (is) néha!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, Aliz! Éppen most akartam elismerésemet küldeni a blogodhoz, hogy felújítasz régebbi bejegyzéseket, mint pl. most a Juhász Gyulát Makón. Örömmel olvastam. Lehet, hogy majd jövök hasonló gondolatokkal, ha jobban leszek. Köszönöm! :)

      Törlés