2021. június 9., szerda

Fény járvány idején

 Tavaly olvastam, tetszett, ezért lemásoltam. Most meg közreadom, ne árválkodjon itt üresen a blogoldalam.

 

“Franciaországi, kis hegyvidéki szállodába érkezik egy orosz turista, és megkérdezi van-e üres szoba kiadó, és letesz egy 100 euróst a pultra. A szálloda tulajdonosa megörül, mert mostanában igen pangott az üzlet, és a legjobb szoba kulcsát adja a vendégnek, aki el is indul fölfele a lépcsőn, hogy elfoglalja a szobáját.

A tulaj fogja a 100 euróst, átrohant a henteshez, kifizetni az előző heti adósságát, és visszamegy a szállodába. A hentes fogja a 100 eurót, és elrohant a gazdához, hogy kifizesse a hitelbe kért disznót, majd visszamegy a boltjába. A gazda rohan Jennyhez, a helyi örömlányhoz, hogy kifizesse annak szolgálatait, és megy vissza a farmjára.
Jenny rohan a szállodába, hogy kifizesse a múlt héten kivett szobák árait, és leteszi a 100 euróst a pultra.

 
Ebben a pillanatban jön le a lépcsőn, és megy a pulthoz az orosz turista, közli, hogy a szoba nem felel meg. Kéri vissza a 100 euróst, és elmegy.

 
Tulajdonképpen senki nem csinált semmit, mégis mindenki kifizette az adósságát.”

 

7 megjegyzés:

  1. Ha valaki ismerné, ne bíráljon meg a lapos viccért, hozok majd jobbat is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem ismertem, nagyon jó, és érdekes is! Engem még el is gondolkodtatott. :)

      Törlés
  2. Borka, a pénz természetéről elég jó összefoglaló, úgy értelmeztem én is. Humornak nem túl jó, de elmegy járvány utáni kiüresedett állapotunkban.

    VálaszTörlés
  3. Ez nem harsány, hanem olyan csöndes humor. Én ezt is szeretem.
    A humoron túl, van mondanivalója is és ez még jobban tetszik. :)

    VálaszTörlés
  4. Én ezt annak illusztrálására ismertem, hogy emígyen működik a gazdaság. :)

    VálaszTörlés
  5. Az is igaz, hiszen ki jár jól. Talán a bank vagy az adóhivatal, ahová lemegy a sáp a szerény összegekből.

    VálaszTörlés