2021. október 17., vasárnap

Dióverés

 

Éppen most, október közepén van ideje a dióverésnek. Úgy látszik, a mi próbálkozásunk a termés megmentésére a szokatlanul korai szürettel, valahogy mégis bejön. A gyönyörű zöld golyóbisokra rászáradt az idő közben megbarnult burok. Nagy óvatosan többször feltörtem egy-egy példányt az elmúlt hetekben. Mindig egészséges bélűek voltak.
A fotón látni, hogy mire jutottunk. Talán egy kiló tisztított dió kikerül az idei  zsákmányból.
Jövőre még többször fogunk permetezni. Hátha kibírja a termés a fán fertőzés nélkül.  Mert a burokban megérett szemek mégiscsak szebbek. Egy próbát megért.

 


11 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy nem hiába szedtétek le a diókat! Így biztos meglesz a karácsonyi kalácsba a diós töltelék. :)
    Nem mindegy, mert a boltokban nagyon drága.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, köszönöm, hogy figyelemmel kísérted a napjainkat.

      Törlés
  2. Nekem is a karácsonyi süteményekbe tett diók jutottak eszembe, mint Borkának.Sikeres munkát végeztetek, jó volt olvasni az eredményről.Kívánom, hogy jövőre jobb és egészségesebb legyen a termés. Majd remélem, hogy beszámolsz róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, még a sütivel is jelentkezem előbb! :))

      Törlés
  3. Klári, nekem meg az almáspite íze futott össze a számban: reszelt alma fahéjjal, mazsolával, a 2 omlós tészta lap között, melynek alsó lapja bőven dióval megszórva a töltelék alá, hogy ne ázzon el a tészta!...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, most készülök almás pitét sütni. Tegnap két jó nagy láda alma jött le a fákról, van még vagy 2x ennyi. A héten leszedjük mind. Delicsesz (starking) és jonatán vár sütésre. Te mondd meg, melyikből legyen a töltelék! Eszünk az egészségedre. :)

      Törlés
    2. Klári, én enyhén savanykásból szoktam reszelni, viszont a starking és a jonatán is édeskés, de a kettő közül én inkább a jonatánt választanám, mert a starking úgy nyersen a KEDVENCEM!
      Persze, köszönöm, hogy gondoltok majd rám! Én mostanában egy ideig úgysem gondolhatok ilyen finomságokra...(cukorszint, fogbeültetés: -5kg-nál tartok nem egészen 1 hét alatt! Örülök neki!)

      Törlés
    3. Rózsa, jót tesz egy kis fogyás, de nem ilyen áron! Legyél jól hamar!

      Törlés
  4. VOLT diófánk! Mindig összel megjelentek a unokabátyáim... leverni....
    de finom volt az új dió (még ha a kezem be is barnitotta)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, boldog idők emlékét idézed. (Anyukám egy kis citromhéjjal dörzsölte le a dióbarnítás helyét.)

      Törlés
    2. én hagytam, mig le nem kopott... (nem zavart)

      Törlés