2021. november 21., vasárnap

November


 Most jöttem rá, hogy több mint egy hónapja nem írtam. Verseket olvasok, meg  Lesznai Anna hosszú-hosszú életrajzi kötetét. Válogatott versei: a Köd előttem - köd utánam még itt van az asztalomon.  Kellett nekem ezek után Kálnoky Lászlót olvasni! A valódi, nagyon mély, vigasztalan depresszió költője. Itt egy szívbe markoló verse:                   

Ajánlás 
 
Lelkem üres térben lebeg;
kinyújtott kezek el nem érnek;
fenyegetnek vagy féltenek,
de mézes hangok is dicsérnek.
Egyetlen szavukat se hidd:
amelyben élek, nézd e fertőt!
Sírd tele értem könnyeid
vadvizével az őszi erdőt.

Éppen ilyen gondolatok jártak a fejemben, aztán tessék. Rátalálok valamire, amire nem kellett volna.

7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű vers. A költők ki olyan jól ki tudják fejezni a hangulatokat, érzéseket. Én is szeretek verseket olvasni.
    Ritkán írsz. Hiányolom. Lelkes olvasód lennék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, kedves vagy. Most nem tudok közérdekűt irni, de majd jövök.

      Törlés
  2. Klári, én már régóta mondom, hogy a versek mindig a kellő időben találnak ránk. Hogy hogy csinálják?! - nem tudom. Ez az ő titkuk.
    Szép ez a ködös kép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, nem szoktam ennyire magam alatt lenni. Egy hónapra kellett szervízbe vinni a kocsit. Én meg ahányszor bementem busszal a városba, annyiszor estem el, hol a buszban, hol a rendelőben, hol az utcán, de mindig fölsegítettek a járókelők. Dühös is vagyok, nem annyira, mint lehetne. Injekciókúrára kell járnom, pont most. Grrrr.

      Törlés
    2. Hát ez nem jó hír. Vigyázz nagyon, mert ezek az elesések nagyon veszélyesek, de tudod Te ezt nélkülem is.
      Megértem, hogy Grrrr.

      Törlés
  3. Klári, nagyon együttérzek veled, nem hiányoznak ráadásul a közlekedési problémák... Az esésektől én is félek, főleg itthon, magamra utalva, hogy egyáltalán rám találna-e valaki...
    Egy egész hónap autó nélkül, várostól, orvostól távol! Gondolok rátok sokszor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, segítesz nekem ezzel az együttérzővel!Köszönöm! Tegnap is elestem az intézetben, kilökte az ajtó a kezemből a botot.Otthon nem mertem elmondani, csak este. :)

      Törlés