2022. július 4., hétfő

Például szombaton

Tiszta hülye vagyok, miért nem írom le, hogyan sikerült a tervem: elmenni kenyérért, hazahozni, amire szemet vetettem az útba eső két boltban, amiből kiderülne, honnan származik a felhalmozás ösztöne, ki beszél hátul a fejemben, miközben a süteményes pultot firtatom, honnan kapok fölmentést, ugyan ne sütögess kánikulában, nem olyan nagy költség két mákos rétes, melynek darabja négyszáz forint.
A vállon hordható táskámba legalább három kilót gyömöszölt a kedves eladólány: legalul a kenyér, szeletelve, rá öt darab fehér zsömle kettőnk vacsorájához, el is gondolom, mivel töltöm a másikunkét, mivel az enyémet. Jön még a következő napok reggelijéhez való teljes kiőrlésű tönköly zsemle, a sok magvas sváb sütemények kávéhoz, egy kicsi rozscipó, csak, hogy legyen, ha arra támad gusztusunk, legfölül a két retro rétes papírtálcán, szépen becsomagolva, ez a mai ebédhez kell. Kell? Nekem mindig fáj a gyomrom a darált máktól.


A lépcső tetején araszolok a másik bolthoz: Papírszalvéta, mosogatószer,  felmosó rongy szaporítja a hazavinni valót.
Néhány lépcső vezet az útra, lenn várnak a következő vásárlók. A botommal keresem, hová lépjek le, másik vállamon a nehéz táska meglódul. -Segítsünk a néninek?  - Köszönöm, elboldogulok magam is - mondom büszkén, de koránt sem őszintén.
A közelben nincs zebra, átevickélek a jövő-menő autók között a szembeni járdára. Ez a napos oldal. Majdnem hazáig. A mi utcánkban nincs akkora forgalom, mint a főúton, viszont magasra nőtt a gyom a sarki lakatlan ház előtt, úgy próbálom a botommal elhajtani a  gazokat, hogy lépni tudjak. Még ötven méter a kapunkig. Ha megtalálom a kulcsomat, nem tart sokáig a tervbe vett kirándulás.

10 megjegyzés:

  1. Mindig megválogatom a dolgokat, és úgy vásárolok, hogy haza is tudjam hozni. Nálad sincs ez másképp, ahogy olvasom. De meg tudtad oldani a bevásárlást. Örülök neki.
    Úgy látom, hogy gond elfogadni a segítséget, hiszen elutasítottad a felajánlást.
    Úgy tudom, hogy cukorbeteg vagy. Mersz fehér zsemlét enni?
    Én nem merek, talán túl szigorúan tartom a diétát.

    VálaszTörlés
  2. Éva, az én éhgyomri cukrom 5,3 volt legutóbb. Ennél még nem ment följebb, csak a hízás miatt szeretek cukormentes izéket venni, sütni stb. Megtehetném, hogy nem megyek vásárolni a közelbe sem, de szegény férjemet akarom kímélni az aprólékos szempontjaimtól. Annak örülök, hogy te a jóval nehezebb helyzetedben milyen önálló tudsz lenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor a te értékeid jók.Rosszul tudtam, és nem is vagy cukorbeteg? Nekem ma 5,8 volt, de ennél csak magasabb szokott lenni. Általában 6.0 fölé megy. Ezért is figyelek a diétára, hogy rosszabb ne legyen. Figyelmes vagy a férjeddel kapcsolatban, igazán tiszteletre méltó dolog.

      Törlés
  3. Éva, emlékszem, hogy egyszer beszélgettünk a cukordiétáról, és én szokás szerint nagy tudálékosan hozzászóltam, milyen diéta lenne jó. Hát, onnan tudtam, hogy anyósom is és a vejem édesanyja is cukrosok voltak, és napi szinten lett megbeszélve minden tünet és laboreredmény, meg utána is néztem, hát így megragadt. Ők már sajnos elmentek, egyik se a cukorbetegség miatt, én meg itt baggadozom a laborokkal szintén más miatt, egyelőre elfogadhatóak az eredményeim. Végül, a tied se olyan rossz, ha nem vagy éhes meg szomorú, örülni kell, hogy időben felismerted, mi fenyeget, és jól kezeled a dolgot.

    VálaszTörlés
  4. Klári, én egyedül szintén többféle pékárut veszek, mert hátha...
    Most, a melegben könnyebb a diétát tartani, nem sok ételt kívánok meg. Megfőztem ma a húslevest, de csak a főtt húst és zöldséget ettem kovászos uborkával. Nem kívántam a finom levest, mert az csak forrón jó. Az elmúlt napokban fogytam kb. 2 kilót.
    Neked sem valami könnyű kis kirándulás a vásárlás.

    VálaszTörlés
  5. Borka, egy kisebb hűtőszekrényben az alagsorban tartom a frissen megvett pékárut, mindet beburkolom egy nedvszívó papírba, és egy nejlonzacskóban elvannak, amíg rájuk kerül a sor. Most szalámival ettük a zsemlyét, rá a hideg sör, nagyon jólesett. Azt a jó főtt húst megenném én is, másik napon a főtt zöldségeket tartárral. Anyukám ilyenkor mondta: "Szögényök vagyunk, de jól élünk." Eltalálta, nem igaz? Legyél jól te is!

    VálaszTörlés
  6. Szégyenkezve írom, hogy nekem sokkal könnyebb a bevásárlás, csak be kell pakolnom a csomagtartóba a bevásárlókocsiból. Igaz az elmúlt hetekben hol hat felnőtt és négy gyerkőc volt a létszám, hol csak négy felnőtt és a picurka unoka. A hőségben idén még kettőnknek ké se biciklivel mentem. Gyalog messze van a piac is, bolt is. (kenyeret sütök is, veszek is. A fagyasztóba teszek vésztartalékot, pár zsemlét is.) Klári, jó volt olvasni, hogy zsemLYe, apukám is így mondta🤗

    VálaszTörlés
  7. Rhumel, jó nagy a forgalom nálatok. Valamikor így volt a miénk is. Nekem vannak ilyen régi szavaim, egyre több merül föl, ahogy öregszem. :)

    VálaszTörlés
  8. Klári, nem könnyítene-e rajtad egy húzható kerekes bevásárló kocsi? Nem kellene a válladon egyensúlyozni a nehéz teli táskát...
    Szerencsére még autóval mehetek (a csomagtatóba ki- bepakolás is nehéz, de annyira nem... Hetenként, 10-12 naponként elég...) Előre félek, amikor már nem vezethetek...

    VálaszTörlés
  9. Rózsa, sokan használják a "banyatankot", én nem bírom. Kicsavarodik tőle a derekam és a vállam egyszerre, együtt. Inkább tolnám előre, de az meg hogy néz ki. Jó neked, hogy tudsz vezetni, tartson ki sokáig!

    VálaszTörlés