2017. május 5., péntek

Páfrányfenyő

Egy növényóriás a jégkorszak előtti időből rokonok és utódok nélkül: a Ginkgo Biloba.


A wikipédia azt írja erről az ősi növényről, hogy levélkivonatát alkalmazzák agyi vérellátási zavar, szédülés, fülzúgás, illetve hallásgyengülés gyógyítására. Az orvosi kutatások szerint hatásos enyhe és közepes depresszió kezelésére. A vizsgálatok kimutatták, hogy a páfrányfenyőben lévő flavonoidok értágító hatásúak, hozzájárulnak a bőr és az izmok jó vérellátásához, élénkítik az anyagcserét.
Mi is szedünk már jó másfél éve 120 mgr-os Ginkgo tablettákat. Úgy tűnt fel egészen mostanáig, hogy okosabbak lettünk tőle. Én jobban beszélek,  a férjem rövidtávú emlékezete javult, kevesebb név nem jut eszünkbe, amikor kellene, egyikünknek kevésbé zúg a feje, a másikunk kevesebbet szédül, egyszóval kedvező élettani hatásokról számolhatunk be.
A napokban ülőpárnák után kutattunk a neten, a Jysknél találtunk elfogadható áron jó kinézetű párnákat. Tizenkét kilométerre van tőlünk a legközelebbi áruház, délelőtt, ebéd előtt meg lehet járni ekkora utat még esőben is. Az árukínálatból kiválasztott  párnákat mindjárt megtaláltuk, kifizettünk potom tizenötezret, boldogan hazaautóztunk, éppen ebédidőre. 
Az étvágyunk azonban hamar elmúlt. A párnák formája és mérete nem stimmelt. Elől legalább tíz centivel túlértek a székek ülőfelületén. Hogy miért nem mértük meg,  mekkora párnára lesz szükségünk, nem tudom. Délután visszavittük az árut, kicseréltük a szükséges méretű példányokra, este  az étkezőasztalnál felavattuk új szerzeményünket. Ezúttal kishibás elmeműködésünk jeléül kiderült, hogy a létező legnagyobb frissen vasalt abroszom hossza nem éri be a az új étkezőasztal hosszát. Majd visszamegyünk a Jyskbe harmadszor, nagyméretű abroszért. 
A kertvárosi patikát elkerüljük. Nem veszünk Ginkgo Bilobát. Kipróbáljuk, tabletta nélkül  mennyire vagyunk hülyébbek, mint tablettával.

8 megjegyzés:

  1. Évekig szedtem a ginkgo bilboát. Aztán egyszer azt olvastam, hogy a neki tulajdonított élettani hatások nem bizonyíthatók. Akkor abbahagytam. Ahogy múlik az idő, lehet, hogy vissza kellene szoknom rá. Hátha jobb hatású, mint az almamag.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mick, azt olvastam, hogy az almamagból ötezer darabot kell megenni egyszerre, hogy hatásos legyen a ciántartalma. :)))

      Törlés
  2. Klári, annyi szakértői tanács veszi körül az embert (sokszor ellentmondanak egymásnak ráadásul), hogy nem tudja, melyik szenthez imádkozzon a végén...
    Talán a csodaszerekben egyszerűen hinni kell! Ha ártani nem ártanak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa! Azt írják a gyógyszerészek lapjában, hogy a tablettában bízók jobban gyógyulnak ugyanattól a gyógyszertől, mint a szkeptikusok.

      Törlés
  3. Klári: Az egykori rendőrvicc szerint Móricka első almamagja is megvilágosította a rend őrét, aki okosodni kezdett tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, Mick, ezt nem ismertem. Talán a ginkgoval együtt kellene szednem?

      Törlés
  4. Ma már írtam ide kommentet, de nincs sehol, kicsit meg van a blogspot zakkanva, mostanában nem ez az első eset. :( Szóval, azt akartam mondani, hogy én már régóta szemezek a gingko bilobával, de nem tudom, nem emeli-e meg a vérnyomást? Mert kipróbálnám én is, hátha segítene, hogy fél perc alatt ne felejtsem el, mit is akartam csinálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, most jött a kommented, a gamil nem jelezte korábban, hogy írtál.
      A ginkgo nem emeli a vérnyomást. Az enyém 140, a férjemé 90/50, gondolom, nem a ginkgotól.

      Törlés