2017. május 1., hétfő

Történetek a túlsó partról





A tévé előtt ültem, de annyira álmos voltam, hogy elaludtam. Könnyű álmom lehetett, mert egyfolytában átszűrődött a tévé hangja, viszont én nem ott voltam. Valahonnan messziről hallatszott a monoton beszéd, velem szemben ült a kék fotelban Nagynéném.  Felém hajolt és mondott valamit, nagyon kedvesen. Egész lényével jelen volt, a közlendőjét azonnal elfogadtam, éreztem, milyen gondoskodással,  jóindulattal beszél hozzám. Kinyitottam a szemem, és a kék fotelben nem ült senki. Pedig az előbb Nagynénim ott volt, teljes valójában, nem mint álomkép. Ébren még néhány percig ujjongó örömet éreztem, hogy eljött hozzánk, most éppen kiment valahová, mindjárt visszajön.
*
Zsúfolt vegyesboltban vásároltam karácsonyra. Kesztyűt akartam venni, de mind kicsi volt, amit kiraktak a polcra. Fiatal nők tülekedtek a polc előtt, a vállamról a táskámat majdnem lerángatták. Átmentem a bolt másik oldalára, ott szögre aggatva lógtak a kesztyűk. Volt egy üres akasztó is, odatettem a táskámat, a szines gobelin, elég nagyméretű táskámat, és levettem a kesztyűt, ami mellette volt. Kék farmer anyagból készült, nem volt túl vastag, se meleg, de méretre pont jó lett volna anyósomnak, neki akartam vásárolni. Visszaakasztottam a kesztyűt, láttam, hogy nem tetszene neki, nem az ő ízlése, hiába praktikus. A táskám viszont eltűnt az akasztóról, valaki elvitte. Nagyon elkeseredtem. Megloptak, benne volt a pénztárcám, az összes igazolványom, a bankkártyám, szóltam az eladónak, nem látta-e, ki vette le a szögről a gobelin táskámat, a köpenyes nő csak vonogatta a vállát.
*
Sose szoktam megnézni az álomfejtő könyvet, de most kíváncsi voltam, mit mond erről a lehetséges, reális álomról. Az álomfejtők szerint a kék szín azt jelenti, csalódott bennem valaki, elvesztettem a szeretetét a mesterkedéseim miatt. A táska  jelentése, hogy sokszor kiadom a gondjaimat meg a vágyaimat, a lopásé az, hogy átvernek. Az anyós címszó nem szerepelt az álmoskönyvben, pedig sok minden fűződhetik hozzá mások életében is.
Jópofa, nem? A megfejtés teljesen hétköznapi élethelyzetekről szól,  bárki bármilyen összefüggésben magára veheti, akkor is, ha egészen mást álmodott, csak legyen benne zsúfoltság, lopás, szinek, érzelmi kavarodás.
*
A valóságban jó negyven éve a 6-os villamoson lopták ki a táskámból a teljes decemberi fizetésemet pénztárcával együtt. Megrendítő volt, amikor észrevettem, hogy kifosztottak karácsony előtt. 

2 megjegyzés:

  1. De kár lett volna ezért a gobelin-táskáért!...
    Én is ilyen gondtalanul akasztottam az enyémet a szék karjára Isztambulban, nem sokkal elutazásunk előtt - de egy vendéglőben! Elég nagy összeg volt a pénztárcámban (kártya akkoriban nem volt használatban). A pénztárcát a legkisebb feltűnés nélkül "operálták ki" a táskámból...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, úgy kavarognak az ember fejében megélt esetek emlékei, mintha egyszer csak újra megtörténnének.

      Isztambul a nagy tehetségek városa, nem menj oda mostanában! :))

      Törlés