2022. szeptember 19., hétfő

Vidám hétvége


Kijöttek hozzánk a gyerekek teljes létszámban. Hűvös nap volt, de a kedvünket nem rontotta el. Bemutattuk az újra rendezett mosókonyhát téli lakókonyhává alakítva, megettük a vegán meggyes pitét torta alakzatban sütve, kávét ittunk rizstejjel, összehasonlítottuk a növényi eredetű illatkompozíciókat, és megtudtuk, kinek milyen tervei vannak a jövőre nézve. A mi terveink sem teljesíthetetlenek, de erről máskor.

Most leírom a torta alakú meggyes pite receptjét, hátha érdekel valakit.

A meggy natúr, magozott, édesítés nélkül készült saját levében dunsztolva.
Tészta:
25 deka fehér tönkölyliszt, 10 deka eritrit, fél csomag vanicukor, 1 sütőpor, fél citrom leve, pici só, 2 dl víz, 1 dl növényi tej, fél dl olaj.

A nedves hozzávalókat összekeverjük, hozzáadjuk a por alakúakat, jól kikavarjuk, kikent - kiszórt formába öntjük, kirakjuk a lecsöpögtetett meggyel, és előmelegített sütőben 180 fokon sütjük. Tűpróba!!
Úgy megettük, hogy elfelejtettem lefényképezni.

 

4 megjegyzés:

  1. Klári, veled örülök a vidám hétvégének! :)) Az írásodon is érezni a jó hangulatot.
    Én, pedig kéne, nem tudom megszokni az ilyen süteményeket és a kávémat is inkább teljesen natúr iszom. Néha rosszalkodom és eszem, iszom olyasmit amit nem szabadna, fel is megy a cukrom, de másnap "ledolgozom". :)

    VálaszTörlés
  2. Borka, csak a gyerekek kedvéért sütöttem a vegán sütit. Ahányan vannak, annyi diétát követnek, ez a változat a legleg mindenmentesebb. Én a tányéromon tejszínhabbal vidítottam föl a sütit, tényleg jó volt. Kávé-ügyben is veled tartok! Köszönöm a figyelmedet.

    VálaszTörlés
  3. Igazi vidám családi szülinapod volt, örömmel olvastam a bejegyzést. Utólag, picit megkésve minden szépet és jót kívánok, és a mi a legfőbb: egészséget!

    VálaszTörlés