2022. szeptember 2., péntek

Búcsú a nyártól


Szerettem volna legalább két bejegyzést szülni az augusztusi híradások közé, de hiába igyekeztem, nem találtam közlésre érdemes témát a nyár végi, feszített tempójú munkák között. Igaz, régebben bemutattam, hogyan készül nálunk a szilvalekvár, mindenféle régi emlékkel és recepttel körítve tudtam előadni. Az ideihez nem volt semmi kedvem. Elkészült hat üveggel három nekibuzdulásra, jó is lett, csak mit meséljek. Megvan, aztán kész.
Takarítani, rendet csinálni elképesztően utálok, nemhogy írogassak is róla. Ha kellő távolságra jut az időben a történet, lehet, hogy előszedem valamelyik nyugalmas téli estén. Bosszankodva vettem észre, hogy eltelt az augusztus, anélkül, hogy megszólaltam volna.Nincs már annyi életkedvem, mint volt régebben, még az augusztusi népes családi ebédre se vittem fényképezőgépet, akkor most mit beszéljek róla. Aranyosak voltak a kicsik, a most megismert új családtagok, a régiek nemkülönben. Szeged váratlanul kellemes idővel fogadott, a délelőtti 400 kilométeres, viharral és rosszullétekkel tarkított utazást nem érdemes újraélni egy beszámoló erejéig sem. Visszafelé gyorsabb, jobb volt a közlekedés az autópályán, kedves vejem vállalta, hogy elhoz bennünket a falunkból Szegedre és vissza. Egész nap dolgozott miattunk, pedig ő is megérdemelt volna egy jó pihenőnapot a nemzeti ünnepen.
A napokban kis kikapcsolódás jutott nekik: a vejemnek meg a lányocskámnak. Erről szól a fenti kép.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó az a kép. És képszerű a beszámolód is Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Mick, köszönöm az elismerést. Sajnos, több bekezdésből állt ez a szöveg, nem értem, hová tűntek az üres sorok. Szeretem, ha áttekinthető, amit írok. Máskor jobban figyelek. :(

    VálaszTörlés
  3. Igen, a kép nálam is nagyon betalált. Minden apró részlete különleges tehetségről árulkodik. Egyszerűségében nagyszerű. Azt meg örömmel olvasom: "Takarítani, rendet csinálni elképesztően utálok..." Szerintem ezzel vagyunk így egy páran, de azért amit meg kell csinálni, úgyis megcsináljuk. Jó volt olvasni minden sorodat. Ne fogd vissza magad, és csak beszélj nekünk arról is, amiről azt gondolod: "nemhogy irogassak is róla."

    VálaszTörlés
  4. Éva, megpróbálom, most elég rossz passzban vagyok. Köszönet! (A kép a lányom műve.)

    VálaszTörlés
  5. Klári, amit itt leírtál, egész jól elképzeltette velem az augusztusi napjaidat. :) A kép nekem is nagyon tetszik és takarítani én is utálok. Most, hogy már nincs besötétítve és jól látszik minden, elszörnyedve láttam, hogy mennyire ráférne a lakásra a nagytakarítás. A porszívót elő is készítettem... Magamat még nem sikerült. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, nagy elhatározás kell már ahhoz is, hogy előszedjük a porszívót. Majd folytatod lassacskán. :)

      Törlés
  6. "Nincs már annyi életkedvem, mint volt régebben" ír od, de azt hiszem, hogy ettől eltekintve a kánikula mindnyájunk kedvét megtépázta egy kicsit (azaz nagyon is)... Rengeteget dolgoztatok a nyáron a férjeddel együtt! A családi összejövetelre talán már nagyon fáradtan érkeztetek...
    A lányod akvarellje viszont finom, könnyed, frissítő hatású!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, tényleg a feszített tempó meg az egyezség, ki mit csináljon, az hibádzott néha. Csak múlna már el a szeszélyes öregkor, nem kellene annyi mindent vállalni. Nyugodt vénségre vágyom a meleg kályha mellett.

      Törlés
  7. Búcsú a nyártól, írod... Ez az idei úgy elszállt, még nem akarom, nem szeretném búcsúztatni. Na de nem tőlem kérdezi a naptár😂. A telet nagyon nem várom, max a karácsonyt. Aggaszt már előre a hideg, meg hogy tudjunk elég meleget csinálni ebben a nagy házban (tudni tudunk, csak bírja-e a pénztárcánk) Nagy, vastag kárpit/függöny anyagokat hoztam el a padlásról, kimostam, lesz belőle plusz szigetelés, ahol csak ajtónyílás van...Jó, hogy ezeket még nem szanáltam ki(anyáé, anyósomé volt) Eddig nyitottak voltunk "lakásilag" -is- most lezárás, ajtócsukdosás lesz. (Kívül, belül- a külvilágból is csak a hideg árad be...)
    Azt írod: Takarítani, rendet csinálni elképesztően utálok - hát csatlakozom. De muszáj, idegesít, ha elmarad.

    Jókedvet adjon a későnyár, koraősz. Meg egészséget. Vigyázzatok Magatokra.

    VálaszTörlés
  8. Rhumel, köszönöm a híradást. Éppen most akartam elvinni a Máltaihoz a régi sötétítő függönyöket rendcsinálás miatt. Eszembe se jutott, hogy hideg ellen is jók lehetnek! Mi is összenyitott helyiségekben élünk, ez most másképp lesz! Fázósok, fogjunk össze...

    VálaszTörlés