2016. november 28., hétfő

Kapaszkodjunk!




Őrület, hogy körülöttem mindenki stresszes. Rám ragadt, ki akarok jönni belőle. Találtam egy tisztességes pszichotanácsadót, pedig nem kerestem. Csak úgy jött, és bár hülye címe van, tartalmilag nagyon megfelelőnek gondolom. Nem érzeleg, nem tapintatoskodik, nem idézi a divatos bölcselkedő bulvárlelkészek "mély" gondolatait, nem érez együtt, szóval használható szkeptikusok köreiben is.
"Boldogságprogram" az idétlen cím, viszont jó önvizsgálati szempontjai vannak. Aki nem szereti, ha túl sokan, túlságosan sokféleképpen osztják körülötte az észt, Dr. Bagdy Emőke csoportjától várhat megerősítést.


21 megjegyzés:

  1. Ez a zsiráfbaba nem élte túl, hogy a születése után nem fogadta el az anyukája. A kép a Délmagyarból való.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csodálom a zsiráfbaba esetét! Így van ez az emberek többségével is: elsorvadnak szeretet nélkül...
      Bagdy Emőke tanácsai energiával töltenek fel.

      Törlés
    2. Rózsa, előfordul, hogy még az erős lelkű ember is támaszra szorul. Hát még egy ilyen pici, védtelen lény. Micsoda szomorú arca van!

      Törlés
  2. Ha már zsiráf. Létezik a zsiráfnyelv is a pszichológiában. https://hu.wikipedia.org/wiki/Er%C5%91szakmentes_kommunik%C3%A1ci%C3%B3
    Marshall Rosenberg teremtette meg az erőszakmentes kommunikáció módszerét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mick, nagyon megdöbbentem, hogy ennyire egyezik egy tudós véleménye a megérzéseimmel. Még nem hallottam Rosenbergről és az ő kommunikáció-elméletéről. Elolvastam hirtelen, ami hozzáférhető a neten. Nem valószínű - a világ mai állapotát ismerve -, hogy többen fogják beszélni a zsiráfnyelvet, miközben elfelejtik a sakálokét. Köszönöm szépen az útmutatót!

      Törlés
  3. neten vagy valóságosan jársz B.E. "boldogságprogramjára"? Azt hiszem, könyve is van erről... (?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, csak olvasgattam, amit találtam. Megnézem a könyvtárban, van-e ott könyve. Köszönöm!

      Törlés
    2. én egyszer hallottam előadását élőben itt Makón egy pedagógusrendezvényen, igazán magával ragadó a dinamizmusa, optimizmusa... (ja,meg egyszer az IC-n , telefonálni , a szemműtétje után, ugyanúgy...:)

      Törlés
    3. egyszer láttam a tévében, B.E. nagyon rokonszenves volt.

      Törlés
    4. ott volt egy sorozata, fiataloknak, de ha véletlen kifogtam, mindig odaszögezett a képernyő elé végig

      Törlés
    5. sokszor jól jön egy külső szemlélő iránymutatása, vagy egy higgadt ember nyugalma

      Törlés
  4. Mick, így van, áttértünk a prof. asszonytól tapasztaltakra, pedig az erőszakmentes kommunikáció apostola, az amerikai pszichiáter is tartott előadássorozatot Pesten. Szerencsére megvan a neten, pdf-ben olvasható, nagyon meggyőző ő is:
    http://emk.hu/wp-content/uploads/2010/03/M-ROSENBERG-ELOADASAI-BUDAPESTEN-1996-97.pdf

    VálaszTörlés
  5. Olvastam, bár kissé nehézkes a stílusa.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mick, az amerikai ismeretterjesztésnek ilyen a stílusa. Sokszor azért hagyom félbe a legérdekesebb témákat, mert dedósnak találom a módszert. Ennek a szerzőnek figyelemre méltó gondolatai vannak.

      Törlés
  6. A képet látva sok minden eszembe jutott nekem is. Marsall Rosenberg könyve a címe "A szavak ablakok vagy falak" című könyve. Bemásolom a verset, amivel az erőszakmentes kommunikációs tréninget kezdtük:A szavak ablakok
    (vagy falak)

    Szavaid ostorként csattannak lelkemen,
    kettőnk közé éket ver ítéleted.
    Mielőtt végleg eltávolodnánk, mondd,
    amit hallok, azt szó szerint értsem-e?

    Mielőtt pajzsot rántanék magam elé,
    s megszólalna fájdalmam, vagy félelmem,
    mielőtt szavammal falat építenék, mondd,
    amit hallok, azt szó szerint értsem-e?

    A szavak ablakok, vagy falak.
    Elítélnek vagy felszabadítanak.
    Célom: úgy szólni és úgy figyelni,
    ami mindenkinek a szeretetet jelenti.

    Tudod van, amit el kell mondanom,
    mert az igen fontos nekem.
    Ha szavaim nem tükrözik szándékaim,
    Szabadnak maradnom segítesz-e?

    Ha úgy tűnik, mintha szidnálak,
    ha úgy éreznéd, nem szeretlek,
    kérlek, ne a szavaimra figyelj,
    hanem a mögöttük megbújó érzésre!

    Ruth Bebermeyer

    Az erőszakmentes kommunikáció jelképe a zsiráf, az erőszakosé a sakál. Azért választotta zsiráfot a szív nyelvének jelképéül, mert neki van a legnagyobb szíve az állatok között.
    Nagyon nehéz ez a nyelv, úgy kimondani dolgokat, hogy ne legyen benne minősítés, a másik hibáztatása azért, amit érzek a szavaiból(és így tovább). Csak a szavakat hallom és nem arra figyelek, hogy mi lehet a mögöttes tartalom.
    A könyvben nagyon jó szemelvények is vannak, hogy Ő hogyan csinálja.

    VálaszTörlés
  7. Mártika, ez a vers jól összefoglalja, milyen is lenne az emberséges viszonyulás másokhoz. (Sokszor magunkhoz is.)Majd megnézem a könyvet, még nem találkoztam vele. :)

    VálaszTörlés
  8. Olvastam ezt a könyvet, áttanulmnyoztam (egy agykontroll tanf. után vettem) Lehet, hogy újra kéne...(?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aliz, persze, pozitív, reményteljes dolgokról olvasni mindig jó.

      Törlés