2016. november 28., hétfő

Pályaképek ismerkedéshez




Tartalmas interjút olvastam a Magyar Hírlap egyik 1991-es számában Röhrig Gézával. A zenéről, a verseiről beszélgetett Jávorszky Béla Szilárddal. A színész akkor magányos, csaknem elkeseredett embernek mutatkozott. Ezt mondja magáról:

http://www.jbsz.hu/rocktortenetikonyvek/52-kezdetek-/956-roehrig-geza-ugy-ereztem-udvari-bolondda-kezdek-valni.html

A legújabb verseskönyvéről Bársony Éva kérdezte a Népszavában. Bár megjelent a kötet több korábbi könyve folytatásaképpen, bevallja: "Azt a jelmezt, hogy költő vagyok, nem tudom viselni". Meg lehet érteni. Könyve címe: "az ember, aki a cipőjében hordta a gyökereit" Életútja akár egy film, olyan meglepő fordulatokat produkál. Itt olvasható:

http://nepszava.hu/cikk/1088852-rohrig-geza-nekem-erre-vezet-az-utam-nincs-mese

Szintén életrajzi vonatkozású közleménnyel bocsátja az olvasók elé az egri könyvtár R.G. Örökbefogadás c. versét. Szomorú adalék az író-költő-zenész-színész-rendező pályaképéhez:

http://www.brody.iif.hu/hu/node/32320

5 megjegyzés:

  1. A kép illusztráció: Aelita Andre 7 éves ausztrál kislány festménye. A Nők Lapja cafe mai számából hoztam ide.

    VálaszTörlés
  2. Értékes-értelmes megfogalmazásai vannak RG-nak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mick, nagyon rendes tőled, hogy megnézted a hivatkozásokat. (Hozzáteszem még, hogy véletlenül az elmúlt hetekben olvastam Feuchtwanger tetralógiáját, az Oppermann testvéreket, hogyan épült fel a halálgyárakig vezető ideológia. Ez még érzékenyebbé tett.)

      Törlés
  3. Érdekes, tartalmas cikkek. És persze a tragikus sors itt kihozta magából a legjobbat. Mert nem mindig van így, sajnos. Érdekes dolog a tehetség, állítólag kitör előbb-utóbb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viola, őt inkább "választották" a filmszerepre. Annyi mindent csinált már, mindenben elsőrangú és egyéni volt. Ezért kedveltem meg.

      Törlés